Saturday, February 11, 2012

Harapan ??



Salam satu Malaysia ! korang nak tahu tak sesuatu ? aku cukup tak suka orang yang terlalu berharap pada  seseorang tu  .. padahal seseorang tu tak yakin yang dia boleh buat tapiorang sekeliling nya sentiasa mengharap dia boleh buat  .. kalau tiba-tiba seseorang tu gagal melakukannya ...mula lah mengumpat belakang padahal mereka tak tahu betapa susah nya seseorang tu berusaha untuk mendapat yang terbaik ! apa dia ingat seseorang tu kuli batak dia ! hish , cuaba kalau aku letak kan situasi tu pada orang tu ! mesti rasa stress kan ? so cuba fikir pulak macam mana stress nya seseorang bila orang sekeliling dia paksa dia untuk membuat yang terbaik ! so lebih baik jadi pandai tapi rendah diri.  .kalau orang tanya pun korang jawab je "tak sehebat mana result exam tu . ."(walaupun result korang memang yang terbaik . .ni sebenarnya nak mengelakkan orang terlalau berharap pada kita . .) hihihi XD  ..aku bukanlah nak mengajar korang jadi sombong atau jahat sangat  .. tap nak tolong korang ..ye la.. aku pernah merasa perasaan macam tu ..  so aku nak kongsi degan korang ..tapi terpulanglah kalau korang lebih suka orang mengharapkan korang  . .teruskanlah ! tapi kalau korang tak suka  korang buat lah apa yang aku bagi tahu ni ! yang mana nak ikut aku tu  .. bacalah dialag ni !
  "result berapa?" kata Mak Cik kamu (atau sesiapa)
  "tak lah sehebat mana .. " kata kamu
  "bagi tahu je la" katanya
  "tak hebat pun " katamu
  "biasalah hidup di dunia ada yang bagus ada yang tak " katanya
  *angguk*
   "berapa result kamu ? " katanya
   "eh rasa sakit perut pulak nanti la kita borak lagi ya . ."
   *angguk*

senang kan ? so tak payah susah-susah nak bagi tahu mereka . . biar mereka tafsir sendri kita ni macam mana ..biarlah mereka cakap apa pun dekat kita. . asalkan jangan perangai & result exam kita terjejas ! kalau malas sangat nak jawab cuba elakkan berjumpa dengan orang yang suka ambil part time jadi wartawan. .hihihihihi XD...so renung-renungkan lah. .


No comments:

Post a Comment

Leave your comment after read my story ...
Jasa mu amat dihargai...
trimas !