Wednesday, December 25, 2013

Pesan Senior


Assalamualaikum dan salam Sejahtera !

Benda ini semua rasa --' In fact budak sekolah biasa pun rasa jugak kot ! hahaha bukan aku nak racist. Setiap orang stress tapi terpulang pada tuan badan yang kawal stress dia hehehe

Aku pernah rasainya. Lagi-lagi bila kau duduk kelas depan maka expectation orang terhadap markah tinggi melambung. Haih ==' Maaf lah masa tu aku tak paham THE BEST GRADE tapi bila aku naik upper form baru aku sedar yang EXPECTATION tu penting ! Sebab benda tu la yang bakar semangat kau. Infact aku jeles bila ..


Inilah yang cikgu pernah bebel dalam kelas aku

Sejak dari tu segala benda yang aku diamanahkan aku terima ! walaupun  banyak jugak aku merungut. Kata-kata seorang guru ini  jugalah yang buat  aku tercabar dan aku rasa nak jadi macam mereka. Aku ingin juga hadiahkan something yang bermakna. Alhamdulillah. Hanya itu yang aku mampu ungkapkan. hehehe :D

Sebab aku punya kawan-kawan yang kuat jugalah, kitaorang mampu berjuang walaupun terlalu banyak expactation dan amanah yang kami bawa. Mungkin nampak macam terbeban tapi bagi aku selepas perjuangan berakhir kau akan kenang semula perjuangan kau,. Kerna sepanjang perjuangan kau pelbagai benda yang terjadi dan scenes yang  tercipta.

Kadang kala bila kita dapat expaectation , rungutan itu perkara biasa.Maka, ramailah yang akan mogok untuk memeberontak. hahahahaha :D nampak macam luar biasa tapi selagi kita digelar student , semua rules kalau boleh nak langgar. hihihihihih :D Tapi ketahuilah segala yang berlaku ada sebabnya. Dan kini aku mula sedar mengapa expectation diberikan dan stress mula tercipta.

Dan percayalah ,dalam korang stress ada juga kegembiraan yang kau akan rasainya kerana kau bukan seorang !


No comments:

Post a Comment

Leave your comment after read my story ...
Jasa mu amat dihargai...
trimas !